Sign the letter – #HealthyClimatePrescription

الزملاء الأعزاء،
أكتب إليكم لأطلب منكم ومن منظمتكم الانضمام إلي وإلى (منظمتي ) – الجمعية الهندسية للتطوير و البيئة في التوقيع على رسالة [الرابط هنا]

Sign the letter – #HealthyClimatePrescription (healthyclimateletter.net)

تدعو الحكومات الوطنية وممثليها في مفاوضات الأمم المتحدة المقبلة بشأن المناخ (مؤتمر الأطراف 26 (COP26)) المرتقب عقدها في غلاسغو في تشرين الثاني/نوفمبر من هذا العام إلى اتخاذ كل الإجراءات اللازمة لتجنب أزمة المناخ وإنقاذ ملايين الأرواح. ويجب علينا إعلاء صوت المهنيين الصحيين في العالم وإبلاغ صناع القرار رسالتنا بأن أزمة المناخ طارئة صحية تهدد أرواح الملايين.
وقد رسمت الهيئة الحكومية الدولية المعنية بتغير المناخ، في تقرير تقييمها السادس، صورة قاتمة عن الارتفاع المتسارع في درجات الحرارة العالمية ما لم تتخذ إجراءات عاجلة وصارمة للحد من انبعاثات غازات الدفيئة خلال هذا العقد. وتشير الأدلة بوضوح إلى أن أزمة المناخ طارئة صحية عالمية- أو “إنذار أحمر للبشرية”، كما جاء على لسان الأمين العام للأمم المتحدة.
غير أن تقرير الهيئة الحكومية الدولية المعنية بتغير المناخ يبعث أيضا على التفاؤل. إذ يفيد أنه” قد بات في حكم المؤكد أنه يمكن الحد من ارتفاع حرارة سطح الأرض والتغيرات المصاحبة لها، من خلال إعمال تخفيضات سريعة في انبعاثات غاز الدفيئة في العالم”. وبعبارة أخرى، فإننا لا نزال نملك خيارا. وإذا أردنا أن نتجنب أسوأ العواقب على البشرية، فيجب على قادة العالم أن يقدموا خططا واضحة لخفض انبعاثات الكربون ترمي إلى الحد من الاحترار إلى 1,5 درجة مئوية.
ومؤتمر الأطراف 26 هو أول مؤتمر قمة عالمي بشأن المناخ تعقده الأمم المتحدة منذ اندلاع الجائحة، وفي ظل استئثار موضوع الصحة حاليا باهتمام الساسة تلوح فرصة واضحة لإسماع صوت المهنيين الصحيين في العالم لإحداث فارق.
وفي خطوة غير مسبوقة تشير إلى ضرورة التعجيل بحل هذه الأزمة، نشرت أكثر من 200 دورية صحية في العالم مقالا افتتاحيا يحذر من الأضرار الكارثية المحدقة بالصحة في حال الفشل في الحد من ارتفاع درجات الحرارة في العالم عند مستوى 1.5 درجة مئوية من أجل استعادة الطبيعة.
وقد [وقعتُ أنا /وقعنا نحن] الآن مع العديد من منظمات الصحة الأخرى والعاملين الصحيين والمهنيين الصحيين على هذه الرسالة التي تدعو الحكومات الوطنية وممثليها في مؤتمر الأطراف 26 إلى اتخاذ كل الإجراءات اللازمة لتجنب أزمة المناخ وإنقاذ ملايين الأرواح. ولهذا السبب، [أطلب/نطلب] الآن دعمكم بالتوقيع على هذه الرسالة.
للانضمام إلينا، وقعوا هنا [الرابط]
Sign the letter – #HealthyClimatePrescription (healthyclimateletter.net)

Dear Colleagues,

I am writing to ask you and your organization to join me and my organization (The Engineering Association for Development and Environment-EADE) ] in signing a letter [link here]

Sign the letter – #HealthyClimatePrescription (healthyclimateletter.net)

calling on national governments and their representatives at the upcoming United Nations climate negotiations (COP26) in Glasgow this November to take all necessary action to avert the climate crisis and save millions of lives. We must raise the voice of health professionals around the world and bring our message to decision-makers that the climate crisis is a health emergency that threatens millions of lives.

The Intergovernmental Panel on Climate Change’s (IPCC) Sixth Assessment Report has painted a stark picture of rapidly increasing global temperatures unless urgent and stringent action is taken to reduce greenhouse gas emissions this decade. And the evidence is clear that the climate crisis is a global health emergency–in the words of UN Secretary General António Gutteres, it’s “code red for humanity”.

The IPCC Climate Report also offers hope. It states that ‘it is virtually certain that global surface temperature rise and associated changes can be limited through rapid and substantial reductions in global greenhouse gas emissions.’ In other words, we still have a choice. If we are to avoid the worst outcomes for humanity, world leaders must deliver clear plans for rapid decarbonisation aimed at restricting global warming to 1.5C.

The COP26 is the first UN global climate summit since the start of the pandemic, and with health dominating the political agenda there is a clear opportunity for the voice of health professionals around the world to make a difference.

In an unprecedented move signalling the urgency of the crisis, this month, over 200 health journals around the world have published an editorial warning of the catastrophic harms to health from the failure to limit the global temperature rise to 1.5°C and to restore nature.

Now [I/we] and many other health organizations, health workers and healthcare professionals have signed this letter calling on national governments and their representatives at COP26 to take all necessary action to avert the climate crisis and save millions of lives. And it’s why [I/we] now ask for your support by signing this letter.

To join us, sign here [healthyclimateletter.net]

Sign the letter – #HealthyClimatePrescription (healthyclimateletter.net)